CRM ve ERP ;

   CRM Nedir?

  • Doğru ürün ya da hizmeti, doğru müşteriye, doğru fiyatla, doğru yerde ve zamanda sunmaktır.
  • Etkili pazarlama / satış ve servis süreçlerini yöneten müşteri merkezli bir iş felsefesi ve kültürüdür.

  • Uzun süreli ve kazançlı müşteri ilişkilerini oluşturan ve muhafaza eden bir iş stratejisidir.
  • Müşteriyi tanımak, müşteri ihtiyacını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmek ve bu bilginin organizasyon içinde paylaşılmasıdır.
  • Hem bir front office otomasyonudur. ( Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri vs…) Hem de bir back Office otomasyonudur. (Muhasebe, üretim, lojistik, planlama vs…)
  • CRM'in Amaçları

  • Müşteri başına karlılığının arttırılması
  • Ürünler arası çapraz satışların miktarının arttırılması
  • Satış tekliflerinin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönüştürülmesi

  • Hedef kitlenin ve potansiyel müşteri sayısının arttırılması

  • Pazarlama ve satış döngülerinin kısaltılması ve basitleştirilmesi

  • Müşterilere doğru cevabın daha hızlı ulaştırılabilmesi Müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırmak

    Neden CRM?

  • Knowledge Systems & Research Inc. firması tarafından gerçekleştirilen araştırmada belirtildiği üzere yıllık satışları 300 Milyon Amerikan doları olan 110 firmanın üst düzey yöneticilerine göre; CRM'in sağladığı faydaların bazıları;
  •  

  • Müşteriyi edinmek % 16 - % 27 (sadece Tüketiciler)
  • Müşteri elde tutmak % 47
  • Müşteri başına karlılığı artırdı % 73
  • Müşteri başına satışı artırdı % 57
  • Müşteri sayısını artırdı % 46 olarak ifade edilmiştir.
  • ERP ;

    Kurumsal kaynak planlaması ya da işletme kaynak planlaması (İngilizceEnterprise Resource Planning - ERP), işletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır.

    Kurumsal kaynak planlaması (ERP) sistemleri, bir işletmenin tüm veri ve işlemlerini biraraya getirmeye veya bir araya getirilmesine yardımcı olmaya çalışan ve genelde kullanımı kolay olan sistemlerdir. Klasik bir ERP yazılımı işlem yapabilmek için bilgisayarın çeşitli yazılım ve donanımlarını kullanır. ERP sistemleri temel olarak değişik verilerin saklanabildiği bütünleşik bir veritabanı kullanırlar.

    Tek bir veritabanı, aşağıdaki alanlarında dahil olduğu çeşitli yazılım modüllerini bünyesinde barındırabilir;

    • Üretim:
      • Mühendislik işlemleri
      • Malzeme listeleme işlemleri
      • Çizelgeleme
      • Kapasite analizi
      • İş Emri yönetimi
      • Kalite Kontrol
      • Maliyet yönetimi
      • Üretim işlemleri
      • Üretim projeleri
      • Üretim akışları
    • Tedarik Zinciri Yönetimi:
      • Envanter yönetimi
      • Sipariş girişi
      • Satınalma
      • Ürün yapılandırması
      • Tedarik zinciri planlaması
      • Tedarikçi çizelgeleri
    • Mali Yönetim:
      • Genel hesap defteri
      • Nakit yönetimi
      • Nakit çıkışları
      • Nakit girişleri
      • Durağan varlıklar
    • Proje Yönetimi:
      • Maliyet hesaplama
      • Listeleme işlemleri
      • Süre ve harcama analizleri
      • Faaliyet yönetimi
    • İnsan Kaynakları Yönetimi:
      • İnsan kaynakları
      • Maaş bordroları
      • İşletme içi eğitim
      • Çalışanların çalışma süresi ve devamlılığı
      • Faydalar
    • Müşteri İlişkileri Yönetimi:
      • Satış ve pazarlama
      • Komisyonlar
      • Hizmetler
      • Müşteri sözleşmeleri
      • Yardım hattı desteği
    • Müşteriler, tedarikçiler ve çalışanlar için kişisel ve genel kullanıcı arayüzleri

    Adınız Soyadınız
    Firma
    E-Posta
    Geçersiz
    Mesajınız